SEBUAH IKATAN

Wednesday 23 May 2012 0 comments

SEBUAH IKATAN


Aku ingin kan seorang suami bukan seorang kekasih….
Kalau nafsu yang menyatakan hati tiada maknanya….biarla iman yang memberi keputusannya..


Aku ingin kan seseorang tatkala aku terjatuh tersungkur ‘dia’ datang menghulurkan tangan dengan senyuman yang paling manis…
Aku ingin kan seseorang yang tatkala aku lalai atau terleka dalam dunia ini ‘dia’ dengan lembut menyapa dan menegur KU dengan penuh bermakna…
Aku ingin kan seseorang tatkala aku tersalah bacaan kalimah Allah ‘dia’ sentiasa membetulkan nya itulah sesuatu yang paling indah bagiKU…
Aku ingin kan seseorang tatkala aku kegelisahan ‘dia’ datang dengan ketenangan wajah nya untuk membahagiakanKU..
Aku ingin kan seseorang tatkala aku tidak mampu memberi keindahan pada nya lagi ‘dia’ sentiasa menemani KU dalam apa jua keadaan sekali pun…
Aku ingin kan seseorang tatkala diriku dimamah usia ‘dia’ sentiasa melihat KU dengan ketenangan nya…
Aku ingin kan seseorang tatkala diriku kian ingin menutupi mata ini ‘dia’lah insan yang akan mengajar ku mengucap kalimah ketika menghadapi sakaratul maut dari NYA..
Aku ingin kan seseorang tatkala dirku ingin meninggalkannya ‘dia’lah sentiasa menemani ku disaat itu..
Aku ingin seseorang tatkala diriku ingin mengejar syuargaNya ‘dia’ yang membawa KU menuju kejalan syuarga itu…


Seseorang itu adalah merupakan seorang suami yang mempunyai matlamat yang sama dengan aku....Tujuan sebuah ikatan begitu bermakna bagi aku..ikatan hidup sehingga syuarGaNYA.
Jikalau agama pilihan MU maka berbahagia lah kamu disisi nya… 




0 comments:

Post a Comment

Follow

©Copyright 2011 I'm not Srikandi...0.o | TNB